דרעי הציג את תוכנית שילוב החרדים: "עשרות שנים אני שומע תלונות"

    איתי גדסי No Comments on דרעי הציג את תוכנית שילוב החרדים: "עשרות שנים אני שומע תלונות"
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה היום (ראשון) הציג שר הפריפריה אריה דרעי את התכנית הראשונה לשילוב חרדים בשירות הציבורי.

    על פי התכנית שגיבש צוות בינמשרדי מיוחד, יוקמו מסלולים מיוחדים להכשרת עובדים חרדיים בשירות הציבורי החל משנת 2016.

    כמו כן, ייבחנו מסלולים חשיפה נוספים למגזר החרדי לשלבו בתפקידים בשירות המדינה, כאשר ם אלו לא ייפחתו מ-30 משרות מידי שנה בחלוקה שווה לנשים וגברים.

    בהמשך הישיבה, אישרה הממשלה את ההצעה שכאמור תוביל לשילובם של למעלה מ – 150 עובדים ועובדות אקדמאיים מקרב האוכלוסייה החרדית בשירות המדינה מידי שנה כבר בשנים הקרובות.

    בדבריו אמר דרעי כי "אני מביא היום בפני הממשלה תכנית ראשונה מסוגה שבה הממשלה פותחת את הדלת בפני החרדים ומשבצת אותם במקומות עבודה בשרות הציבורי. מספרם של החרדים בשרות המדינה אפסי וזאת אנחנו מתכוונים לשנות מהיום במעין אפליה מתקנת".

    "עשרות שנים אני שומע תלונות מצד חרדים שאינם מצליחים להתקבל לעבודות במגזר הציבורי ונדחים על הסף מסיבות שונות עוד בשלב הגשת קורות החיים".

    דרעי הוסיף כי "במסגרת התכנית ישולבו מדי שנה עשרות חרדים בעבודות בשרות המדינה, מאות משרות עד שנת 2020", לדבריו, "החרדים ילמדו במסלולי לימוד שונים, מעין קורס צוערים לחרדים ויקבלו העדפה מתקנת במכרזים של שרות המדינה".

    "לתכנית הזאת יש מסר חד וברור: המדינה רוצה לשלב יותר ויותר חרדים בשרות המדינה ומכאן ייצא היום המסר למגזר הפרטי: שלבו גם אתם חרדים בעבודות ואין לי ספק שאתם תרוויחו, הציבור החרדי ירוויח והמדינה כולה תהנה מכך", אמר דרעי לסיום.

    ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "היום נאשר בממשלה שורת צעדים לשילוב האוכלוסייה החרדית בשירות המדינה. שילובם של כל המגזרים בישראל בשוק העבודה חשוב מאוד, גם להם וגם להמשך הצמיחה הכלכלית של מדינת ישראל, לביצור הכלכלה וכמובן לצמצום הפערים החברתיים. אנחנו רוצים לשלב את הציבור החרדי גם בסקטור הציבורי וגם בסקטור הפרטי. אנחנו רוצים שהם ישתלבו בשוק העבודה, והיום זה צעד חשוב בכיוון הזה".



    0 תגובות